Zamieszczone przez leonn
[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
U mnie obecnie na tych sprężynach po przejechaniu 1kkm 410 mm. z tym że w bagażniku dodatkowe obciążenie ok 80 kg. Do wyglądu zdążyłem się już przyzwyczaić na początku było 425, ciekawy jestem jak się sprawdzi w lecie z pełnym obciążeniem + 2 rowery na haku. Wcześniej założyłem Lesjofors HD które oprócz usztywnienia nie zmieniły prześwitu 385, zastanawia mnie ta różnica w odniesieniu do innych użytkowników, kolega ggag1aggg1 parę postów wyżej na HD ma 410 mnie by ten wynik zadowolił i na pewno nie zmienił bym na Monroe
Komentarz
-
-
faktycznie fotkę strzeliłem zaraz po opuszczeniu samochodu z podnośnika :P
no dziś po pomiarach 420mm także siada.
fakt wygląda wręcz komicznie
ps
pomijając to że dupcia jest wyżej to Auto prowadzi się o niebo lepiej!!!
nie mam wrażenia że tył robi sobie co chce w zakrętach, że nie nadąża za przodem.
generalnie jak na tę chwilę to jestem na TAK :P
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez same_oktanyJedź ustawić lampy przednie ,pewnie brakło regulacji.
[ Dodano: Sro 22 Paź, 14 18:40 ]
A ustawia sie w takim szkodniku jak moj tzw kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy ?
(oczywiscie chodzi o przód)
Mialem robioną jeszcze geo zawieszenia przy okazji wymiany sprezyn (Celem ogólnego sprawdzenia) i wyszlo co nie co, i co od razu zostało poprawione. Mianowicie na tylnej osi zbieżnosc i kat pochylenia prawego kola a z przodu kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Co mnie w wprowadzilo w zadumę bo uslyszalem ze tego sie nie reguluje bo jest kolumna mcPerson. Czy to prawda?
Komentarz
-
-
Pamiętajcie też żeby kontrolować stan odbojów na tylnych amortyzatorach, bo przy gównianych sprężynach odboje nieźle dostają. Przy wymianie sprężyn na 19LF zauważyłem, że odboje były lekko popękane przy łączeniu z osłoną amora, ale że były to lekkie pęknięcia to temat olałem. W sumie temat powrócił, bo przy przejeżdżaniu przez duże poprzeczne nierówności typu tory tramwajowe zbyt mocno bujało mi tyłem. Było to jedno bujnięcie ale dosyć głębokie dlatego wykluczyłem amory. Przy LPG i haku mam na LF19 w liftbacku wysokość 380mm i pomimo tego bujnięcia nigdy o nic nie przytarłem. Po wymianie odbojów bujnięcie tyłu zdecydowanie się zmniejszyło teraz jest wszystko OK. Niestety zbyt późna wymiana odbojów spowodowało to, że na tłoczysku amora pojawiała się rdza, ale oprócz tego nie ciekną itd także jeszcze trochę pojeżdżą
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bishopTeraz, po zmianie opon dokonałem oględzin opon letnich i stwierdzam, że opony z tylniej osi od środka są około 1 mm bardziej starte niż na zewnątrz.
Czy to wina źle ustawionej zbieżności?
Komentarz
-
-
Róbcie geometrię po wymianie lub dołożeniu dodatkowych sprężyn.
Ja miałem dokładane MADy i ASO oczywiście nie widziało [potrzeby nawet sprawdzania geometrii.
Pojechałem do prywatnego zakładu i na stanowisku komputerowym wyszło po pomiarach że tył baaaardzooo nie trzymał parametrów. Opisywałem to na stronie swojej O2T.Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
wg zdania "fachowca" nie potrzebne to było ale po przejechaniu ok 200km nie wytrzymałem i wróciłem do warsztatu celem sprawdzenia bo mi auto dziwnie zaczęło jeździć - tzn ciągnęło w prawo i co dziwne kierownica lekko w lewo się ustawiła.
teraz po przejechaniu jakiś 4kkm na nowych sprężynach przy pełnych zbiornikach prześwit mam jakieś 420 mm a auto nadal nie spełniało moich wymogów jazdy na wprost.
dopiero po ostatniej kontroli kilka dni temu w zupełnie "niewtajemniczonym" warsztacie Panowie ustawili po raz kolejny zbieżność - i jako jedyni z tych wszystkich fachmanów których odwiedziłem sprawdzili ogólny stan zawieszenia oraz co dziwne po niewielkiej korekcie zbieżności goście ku mojemu zdumieniu zabrali się za kalibrację czujnika kąta skrętu i jest git
auto jedzie prosto
Komentarz
-
Komentarz